Európa Bajnokság, St André - 9. nap

Mára  kevésbé jó, de még repülhető időnk lett. A szél helyenként 20-25kmh, illetve időnként beúszó altocumulusok rontották esélyeinket. A feladat a környéken egy 70+os cikkcakk, megint jó nagy cilinderekkel, amit azért erőltetnek hogy több megoldás közül is választhassunk, több legyen a stratégiának a szerepe.

Én se nagyon jó, se nem rossz pozícióból kaptam el a rajtot, de rögtön az első pontnál nem találtunk semmit, az egész mezőny nagyon alacsonyan indult vissza keresgélni. Tavaly ugyanilyen helyzetből lecurrant a fél társaság én meg hátramentem kitekerni, de ez most a tuti lemaradást jelentette volna, így menni kellett.  Egy gyengével nyertem pár száz métert, majd ott is hagytam, mert a hegy visszafelé már szépen tartott mindenkit. Innentől mindig egy termikkel le voltam maradva az élbolytól (akik a startnál legmagasabbról indultak), de nem látszott elérhetetlennek behozni őket.

Sokszor kellett elindulnom alacsonyabbról, nagyon figyeltem hol álljak meg tekerni (ha 3 alatt volt átlagban már kapkodtam a fejem hogy erősebbet találjak vagy otthagyjam), de végül a táv felénél egy jó 6 m/s-al sikerült bekatapultálnom magam az élboly közepébe. Ez egy EBn szerintem nagy fegyvertény, hogy utol tudtam őket érni, így még nagyobb lelkesedéssel vágtam neki a maradék távnak, ami ráadásul egyszerűnek is látszott. Egy nagy siklás után megcsináltuk az utolsó előtti pontot ami egy völgy túloldalán volt. Visszafele nem álltunk meg egy 1m/s-ban, mivel a hegyet ami előttünk volt sütötte a nap, és a szélnek is rá kellett volna fújnia. Kellett volna, mivel kiderült hogy párhuzamosan dudált a gerinccel.. Az élmezőny fele éppen hogy átért a túloldalra, ahonnan egy termikkel bent voltak a célban, mi a másik felével viszont lemosódtunk a völgybe nagy rázások közepette. Kicsit elkenődtem, pláne a tegnapi nap után mikor ma is szinte zsebben volt egy 30 körüli beérés, de a buszokban amikkel visszamentünk olyan nevek voltak, hogy semmi szégyellni valóm nincs. Ha ők is úgy gondolták működnie kell, akkor nem csak az én helyismeretemmel volt baj.

Közülünk Milán, Béci és Laci hozta a kötelezőt, szépen betolták a célba. Összetettben lecsúsztam a 66ik helyre, de még mindig nagyon bízom benne hogy lesz ez jobb, gyakorlatilag minden nap tudtam az elejével menni.

Update: Az oldalsó menü sávba az ajánlott oldalak közé betettem egy linket a repülések tracklogjaihoz, aki kíváncsi a részletekre ott megtekintheti!

3 megjegyzés:

Ági - vagy Fofo írta...

azt írják, még 2-3 érvényes nap lesz, azokon még simán visszajutsz egy harmincas helyre:)

Névtelen írta...

A tracklogok linkje csak ígym űködik:
http://www.xcontest.org/world/en/pilots/detail:fader

nm írta...

Köszi, javítottam a linket!
Ha végre lehet repülni nem rajtam fog múlni :-)