Európa Bajnokság, St André - 8. nap

Két nap szünet után ismét repülés. Gyenge szelet, magas alapot jósoltak, és egy érdekes 83km körüli feladattal álltak elő. Rögtön az elején (szokásos helyen várakozás után) elmentünk Digne városa fele, amerre még nem jártunk korábban, majd le délre, vissza északnak a nagy kopasz hegy felé, majd onnan a cél, ami most nem a szokásos leszálló, hanem egy hegytető ahol eddig csak end of speed section volt. (a várható turbulens leszálló miatt csinálták így)

A start után szerencsétlenkedtem, illetve elkövettem azt a hibát hogy szinte teljesen az elején mentem, így nem volt aki fessen. Sajnos itt sikerült pár száz méter hátrányt rögtön szereznem, majd a félúton egy rázóssal azért kitekertem és átcsúsztam a város felett a pontig.  Alacsonyan visszamentünk a lokális cirrusz alatt egy kisebb hegyre, ahol negyed órán át karcoltuk a fákat, mire elértünk a napos, szél felőli oldalára és végre megint felestünk alapra. Itt jó ütemben toltam rá a karéjra, meg se álltam tekerni mivel jól tartott végig, így majdnem felzárkóztam az élbolyhoz. 

A déli fordulópont után is szépen haladtam, majd a Cheval Blanche (fehér ló) nevű nagy hegyhez érve csúnyán benéztem megint. Árnyékban volt a hegy, alacsonyan értem oda, jött megint a szembeszeles rázás, alig lehetett haladni. Aki magas jött mind megelőzött, majdnem le is rohadtam. Mire kiküzdöttem magam felhőalapra vagy 10 ernyő otthagyott, így gondoltam most vagy soha, berövidítek a cél felé a hátsó gerincen. Balázs ugyanígy döntött nem sokkal mögöttem, illetve 1 enzo is ment valamivel előttem. Az ötlet egészen addig jó volt, amíg a gerinc végére érve nem szembesültem az ordas DNY-ias széllel. Kitekerni már nem nagyon lehetett, így siklottam át a völgyön a hegytetőn lévő cél felé. Hiába sütötte a nap az oldalát, hiába működött ez eddig minden alkalommal, most a szél lemosott róla. Én az end of speed sectiont se csináltam meg 200 méter híján, Balázs megcsinálta de a célt már nem. Nagy rázások közepette leszálltunk.. (aki jobbos irányból jött azoknak mind beadta) Ez sajnos azt jelenti h a sacc 40. körüli helyezésemet lecseréltem egy 88ra, mivel aki órákkal később ért be de elérte a pontot az is megelőzött (update: azert a majdnem 70 leading pont miatt nem mindenki). Tőlünk még Laci ért be a célba eléggé lemaradva, de egyéni utakon járva elég szépen megoldotta.

Sajnos van ilyen, a helyismeret (illetve a hiánya) döntött ma, de azért a taktikus repülésért megérdemeltük volna azt a célt. Holnap új nap, nagyon rajta vagyok a javításon! (már 52ik helyen vagyok, ettől alább nem akarom adni.. :) )

0 megjegyzés: