Két nap szünet után ismét repülés. Gyenge szelet, magas
alapot jósoltak, és egy érdekes 83km körüli feladattal álltak elő. Rögtön az
elején (szokásos helyen várakozás után) elmentünk Digne városa fele, amerre még
nem jártunk korábban, majd le délre, vissza északnak a nagy kopasz hegy felé,
majd onnan a cél, ami most nem a szokásos leszálló, hanem egy hegytető ahol
eddig csak end of speed section volt. (a várható turbulens leszálló miatt
csinálták így)
A start után szerencsétlenkedtem, illetve elkövettem azt a
hibát hogy szinte teljesen az elején mentem, így nem volt aki fessen. Sajnos
itt sikerült pár száz méter hátrányt rögtön szereznem, majd a félúton egy
rázóssal azért kitekertem és átcsúsztam a város felett a pontig. Alacsonyan visszamentünk a lokális cirrusz
alatt egy kisebb hegyre, ahol negyed órán át karcoltuk a fákat, mire elértünk a
napos, szél felőli oldalára és végre megint felestünk alapra. Itt jó ütemben
toltam rá a karéjra, meg se álltam tekerni mivel jól tartott végig, így majdnem
felzárkóztam az élbolyhoz.
A déli fordulópont után is szépen haladtam, majd a Cheval
Blanche (fehér ló) nevű nagy hegyhez érve csúnyán benéztem megint. Árnyékban
volt a hegy, alacsonyan értem oda, jött megint a szembeszeles rázás, alig
lehetett haladni. Aki magas jött mind megelőzött, majdnem le is rohadtam. Mire
kiküzdöttem magam felhőalapra vagy 10 ernyő otthagyott, így gondoltam most vagy
soha, berövidítek a cél felé a hátsó gerincen. Balázs ugyanígy döntött nem
sokkal mögöttem, illetve 1 enzo is ment valamivel előttem. Az ötlet egészen
addig jó volt, amíg a gerinc végére érve nem szembesültem az ordas DNY-ias
széllel. Kitekerni már nem nagyon lehetett, így siklottam át a völgyön a
hegytetőn lévő cél felé. Hiába sütötte a nap az oldalát, hiába működött ez
eddig minden alkalommal, most a szél lemosott róla. Én az end of speed sectiont
se csináltam meg 200 méter híján, Balázs megcsinálta de a célt már nem. Nagy
rázások közepette leszálltunk.. (aki jobbos irányból jött azoknak mind beadta) Ez
sajnos azt jelenti h a sacc 40. körüli helyezésemet lecseréltem egy 88ra, mivel aki órákkal később ért be de elérte a pontot az is
megelőzött (update: azert a majdnem 70 leading pont miatt nem mindenki). Tőlünk még Laci ért be a célba eléggé lemaradva, de egyéni utakon
járva elég szépen megoldotta.
Sajnos van ilyen, a helyismeret (illetve a hiánya) döntött
ma, de azért a taktikus repülésért megérdemeltük volna azt a célt. Holnap új
nap, nagyon rajta vagyok a javításon! (már 52ik helyen vagyok, ettől alább nem akarom adni.. :) )
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése