Ukrán-Lengyel Open, Krusevo - Day 1 Task 1

Nagyon vártam már ezt a versenyt, az első igazi próba az új ernyővel. A kilátások nagyon jónak tűnnek, ebben az évben még egy verseny sem volt ami megtelt volna, itt most 150en összegyűltünk, ráadásul elég erős felhozatallal. Szerencsére egy nappal hamarabb kijöttünk, így még a verseny előtt a training dayen is volt lehetőségünk repülni. 

Az első nap még jobbnak tűnt az idő, kiírtak egy ötven pár km-es feladatot, cikk-cakkban le a déli határig. Tavaly is repültünk itt már hasonlót, jó emlékekkel néztem elébe. Én rögtön ablak után el is startoltam, az szépen beinduló időben pedig egyre feljebb tudtunk kerülni. A hegy felett 2600 körülig ki lehetett tekerni, egy nagyobb csoporttal ott próbálkoztunk, de közben látszott hogy a síkság is adja. Mivel az első pont kb 5 kilométerre kint volt, én negyed órával pylon előtt elindultam kifele hátha még van időm csatlakozni az ottaniakhoz. Annyira jó ütemben sikerült kijutni, hogy a startot jó pár magyarral egyetemben szinte a legelejével kaptuk el.

Marha jól lehetett haladni, gyakori liftek kb két rugóig, közte gyorsító, ahogyan kell. Én nagyon élveztem, végre nem kerültem a többiek alá siklások végén, illetve termikben sem tekertek le (lényegesen jobban megy az ernyő, egyre jobban szeretem, egy élmény vele repülni). Így haladtunk olyan 30km-et, amikor is azt vettük észre, hogy ahányan az élbolyban toltuk mindenki alacsonyra került. Próbáltam én oldalazni, de semmi.. Aki egy százassal feljebb volt mert az előző liftet jobban kapta el, azok találtak vmi nullát a hegyre visszaérve, nekünk már sajnos nem adta. A fél bollyal, benne Milán, Tóni, Peti mind leszálltunk.  Picit később jött a két Balázs és Béci, ők óvatosabbra vették és szépen be is tolták a célba, Rácz különösen jól, a 8. helyen. 

Nekem így új ernyővel eléggé fáj ez az első napi lecurranás, gyakorlatilag alig kapok pontot. Ha még lesz is négy érvényes napunk és nagyon odateszem magam, ezzel már sajnos a legeleje valószínűleg elment. Még nem adtam fel a 20ba kerülést, de innen már nagy varázslat kell azért hozzá. Viszon jó hír, hogy mivel hárman betolták a célba közülünk elég jól, csapatban nem fogunk rosszul állni, ott nincsenek rossz esélyeink szerintem.

Első nap magyar eredményei: Racz 8, Béci 17, Bali 22 (de még jobb lesz ha megkapja a leadout pontokat), Peti 89, Én 101..., Milán 106, Tóni 109, Évi 124, Ági 136.

További infók a versenyről, eredmények, live tracking: ITT

0 megjegyzés: