Serial Cup, Magyar Nemzeti - Tolmin, Negyedik nap

Összeállós, zárt felhőzetet vártunk, ezért Lijak lett a mai célpont. Én a változatosság miatt nem bántam, jókat lehet ott is repülni. Mikor odaértünk még teljes felhőárnyék volt, de mire startra  került a sor szépen kitisztult és gyönyörű felhők nőttek. A feladat egy pár oda vissza volt a gerincen néhány kiszúrással előtte, majd vagy 30 km egyenesen délkeletre és onnan vissza 5km a cél a völgy közepén. 

A mostanában egész jól eltalált startoktól eltérően ma későn, kb 10 perccel pylon előtt realizáltam hogy rossz helyen várakozik a bolyom, de már nem volt idő váltani. Sajnos a felhőnk is épp szétesett, így több száz méter hátrányból indultam az első pontra. Az első hibát utána ott követtem el, hogy nem álltam meg tekerni ahol szinte mindenki, hanem mentem tovább, így következőre megint több idő volt mire két másik marhával kibogarásztunk valami értelmeset. Az első felét a tasknak még többedmagammal repültem, de mielőtt a távoli pontra indultam volna teljesen egyedül maradtam. Eddigre a hegy feletti kumók teljesen összezáródtak, sok alpesi pilóta mégis azt az útvonalat erőltette. Én egy bátor húzással (egy darabig azt hittem inkább kamikaze) kisiklottam nívóból az autópálya fölé, és végül alacsonyan kint a síkság felett ott volt a jutalom öt méter. Innentől hazai távrepülésbe ment át a dolog, felhők alatt gyorsan letudtam a maradék kilométereket, még így is túlóvatoskodtam és a csillagok közt értem be.

Ezen a feladaton relatíve keveset mentünk közvetlenül a hegy oldalában: vagy felette vagy kint a völgyben tolta mindenki, így most a végsebességbeli hátrányom jobban kijött, soha nem tudtam utolérni az élbolyt. A két Balázs megint nagyon ügyes volt, Rácz 2ik, Vértes 3ikként ért be, nekem a 15ik hely jutott. Ez a síkságos feladat látszott h fekszik a magyaroknak, rengetegen voltunk a célban, jó kis nap volt. Overallban már így is 10 között vagyok, de jó lenne még pár helyet javítani az utolsó napon. A csapatverseny is nagyon szoros, második helyen vagyunk, de a dobogó bármelyik foka kinézhet még. 

0 megjegyzés: