Ratitovec Open - Day 1

Újra verseny, ezúttal a szlovéniai Ratitovecben. Én még nem jártam itt, meg jó a szlovén mezőny illetve a négy napos versenyt elég könnyen el tudtam intézni szabadságilag, így jönni kellett!

Éjjel 1 körül értünk ide, sötétben sátor állítás (mint ma kiderült gyönyörű helyen, fák alatt patak partján), aztán rövid alvás után mentünk is regisztrálni meg briefingre. Mivel DNYias szél volt elvittek minket Krvavec starhelyre ahol kicsit késve (1 óra körül), viszonylag jó égkép mellett szállítottak minket fel.

A feladat kb 64km oda vissza a gerincen, néha kicsúszva a laposabb rész felé. Én nagyon jól kaptam el az elejét: picit a starthely nívóra tekerve Szilárdal átcsúsztunk egy heggyel jobbra, majd ott felestünk felhőalapig ahol gyakorlatilag pylon nyitásig tekeregtünk úgy hogy éppen csak kilógott a lábunk a felhőkből :) Csak délután tudtuk meg, hogy Balázs, Béci és Attila nem volt ilyen szerencsés, ők kifele indultak el de semmit nem találtak, föld lett belőle.

A feladat kiírás úgy sikerült, hogy innentől a célig talán ha 10 kört tettem termikben.. A szél elég erős volt, így egyik irányban 60al, visszafelé 20al haladtunk, de ettől eltekintve rá kellett jöjjünk,teljesen mindegy hogy a gerincen megyünk vagy kint, gyakorlatilag minden tartott. Az egyetlen trükkös rész az utolsó száron egy völgy átsiklás volt az erős szélben, de olyan mázlink volt hogy hiába csak 20al haldtunk full parkettán, itt is tartott végig így visszaértünk simán. Szilárdal az uccsó pontig együtt repültünk, de ott egy picit előbb indultam vissza és valahogy olyan szerencsésen adta végig hogy 5-10 percet kapott a végén. Ennyit még soha nem nyomtam a gyorsítót egyhuzamban, szinte ész nélkül kellett tolni, nem az nyert ma aki okosabb volt, hanem akinek nagyobbak voltak a tökei :) Az ernyő különbségek persze kijöttek, én úgy érzem semmi komolyat nem hibáztam, elég bátran is mentem, az a kb 5 perc amit az első csapat enzo/icepeaktől kaptam teljesen vállalható. Eredmények még nincsenek, kb 10iknek értem be, Szilárd ugye nem sokkal később. Milán és Dubai Peti is beverte, bár legalább fél órával később(az elején beragadtak), mi már akkor a cidert/sört ittuk a műintézményben :)

Holnap elvileg zivataros időt mondanak de délután van rá némi esély hogy érvényes napot tartsunk.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Toljátok, toljátok, csak ügyesen :)) Évi