Tegnap is, ma is teljesen zárt
felhőzet, esőre álló idő fogadott minket. A szervezők persze nem adják fel,
nyilván ha 10% esély van taskot tartani akkor kivárjuk, de reálisan nézve lehet
csomagolni (ahogy azt páran megtették már tegnap).
Így végül három érvényes nappal
zárul a verseny, amiből könnyen négy lehetett volna ha nem stoppolják idő előtt
a másodikat, de ahhoz képest hogy milyen meteóra jöttünk ki nem
panaszkodhatunk. Összesített
eredményeink: én az utolsó feladaton lőtt kapufával visszacsúsztam a 20.
helyre, Béci 34, Sziszi 40, Tóni 92-ik helyen végzett (sajnos a fél év nem
repülés után ismeretlen helyen kezdés neki sem volt jó recept, mire
belerázódott volna vége lett a versenynek..).
Sajnos a felhős, gyenge idő sem
kedvezett nekem és az ernyőnek, és a huszadik hely végül is vállalható ebben a
mezőnyben, de azért bíztam benne hogy
első 15öt beadhatja (pláne h egy feladattal előtte 6ik voltam..). Hibák mindig
vannak (szerencsére úgy érzem egyre kevesebb), és tanulni itt is sokat
lehetett. Tanulság, hogy gyengébb ernyővel gyakrabban kell bevállalósan,
alacsonyabbról nekiindulni a siklásoknak hogy az ember tudja tartani a lépést,
ezzel bekockáztatva a lerohadást is. Illetve ha a mezőnyhöz képest jól siklik a
cucc, több hibát enged meg. Persze ettől még (ha csak nem óriási a különbség) régebbi
ernyővel is jó eséllyel megelőz egy jobb pilóta, de biztos hogy könnyebb az
elejébe kerülni ha nem hátrányból indul az ember.
Ráérő időnkben elég sokat
filóztunk ezen az egész versenyzésen, és most fél év szünet után újra rá
kellett jöjjek mennyire más élményt és kihívást jelent verseny környezetben
repülni. Én ráérő időmben nagyon szeretek otthon is menni az ismerős környezet,
a táj, a barátok miatt, itt mégis minden más. Az egész egy nagy stratégiai
játék és minden agyban dől el. Jó esetben (egy saját tudáshoz jól megválasztott
cuccal) az ernyő kezelése, magunk felett tartása nem igényel akkora
koncentrációt, viszont menet közben folyamatosan elemezni az időjárást és
változását, figyelni a látótávolságban lévő 100+ ernyőt, madarakat, lehetséges
termik forrásokat, eközben navigálni, műszerek és a látottak alapján döntéseket
hozni, tervezni, ezeket folyamatosan felülvizsgálva módosítani, ez mind mind
hozzátartozik a versenyzéshez és a lista korántsem teljes. Engem nagyon
megfogott Mads Syndergaard versenyrepülésről szóló könyvében az a gondolat,
hogy ennyi információt tudatosan az ember nem tud feldolgozni, illetve a
töredékét amit aggyal felfog azt is sokkal lassabban mint ahogy a tudatalatti
teszi ezt. A tapasztalat és ezek a nem tudatosan hozott döntések állnak az
összes kimagasló eredmény mögött, ezért is fordulhat elő az a helyzet, hogy egy
világklasszis képtelen megmagyarázni miért döntött így vagy úgy egy bizonyos helyzetben,
és számomra ez adja meg a savát borsát az egész repülésnek. Érdekes, hogy a
nagyok többnyire nyugodt, kiegyensúlyozott emberek és nekem is akkor születnek
jobb eredményeim amikor stressz nélkül, csak az előttem álló feladatra
koncentrálva repülök, úgymond „benne vagyok a flow-ban”.
Azt hiszem elég is volt ennyi az
agymenésből, köszönöm mindenkinek akik követtek minket és szurkoltak,
legkésőbb júliusban újra jelentkezem :)
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése