Elő EB St André - Day 1


Ahhoz képest hogy mindenki aggódott a várható rossz időjárás miatt, a mai nap nagyon ígéretesen indult. A 8:30as briefing elég meredek a társaságot ismerve, de valahogyan csak sikerült odaérnünk. Mivel negyed óra autóval a starthely, elég flottul ment a felszállítás is, bőven maradt időnk még a pakolás után egerészni, trackert, kaja csomagot begyűjteni, stb. A lengedező hátszél az idő előrehaladtával szépen befordult, mire megszületett a 67km-es feladat már lehetett is startolni. 

Most már szokásomhoz híven megfogadtam, hogy nem megyek egyéni hirtelen jött ötletek alapján külön utakon hanem megpróbálok végig bolyozni. Itt ez különösen fontos taktikának bizonyult, ugyanis annyira összetett, tagolt a hely, hogy a helyismeret óriási előnyt jelent. Tegnap még Ruud a holland nagykártya aki már rengeteget repült itt, a térképen végigmutogatta, hogy hol bika 8as, hol csak közepes termik VAN. Nem „szokott lenni”, hanem biztosra lehet menni ha süt a nap…

Ablak után egy órával indult is a verseny, eléggé az elején startolva volt időnk helyezkedni a szemközti gerincen lévő cilinderre. Gyakorlatilag folyamatosan emelkedett az egész mezőny 2600 fölé, ahonnan megindult a taktikázás. Próbáltam csapatban maradni, de a sok keresgélés eredményeként végül pár ernyővel (köztük Ruud-al) délies irányra oldalaztunk, onnan vágtunk neki a feladatnak. A hely erősségét jól jelezte hogy végignéztem a fent említett  arcot szép ívesen mentőernyőt dobni, de sokat nem agyalhattam a dolgon, már estem is felfele 5el.

Itt azt hittem jól elbénáztuk a startot megint, de mint kiderült nem szakadtam le nagyon az elejétől, pár km után „csak” 500 méterrel voltak a fejem felett. Itt egy völgy átsiklás után sajnos rosszul jött ki a lépés, a felettem lévők még visszasiklottak egy vonulat felett, de nekünk láthatóan nem ment volna. Ekkor én szerencsésebb helyzetben, hátulról látva hogy sokan a lee oldalra értek be (Gyuri és Milán is sajnos itt vérzett el) inkább lefordultam és tizenpáran bementünk hátrafelé a tutinak ígért helyre. Mondanom sem kell ott volt aminek lennie kellett :) Innen a következő (B14es) pontra csak nyomni kellett a parkettát meg megállni ha 3nál jobban emelt. Tóni sajnos még korábban beszállt egy levendulás meredek hegyoldalra, mivel kikötődött a féke (?!?!). (hozzáteszem csak este vadásztuk össze Gyurival :) 

Az utolsó előtti fordulópont (B15) egészen a tó közepe felett volt (illetve a 20km-es cilinder, mivel a pont még messzebb). Ekkor kezdtem el nézegetni, hogy vajon hol járhat az élboly. Akárhogy sasoltam nem láttam, csak a pár km-el előttem tekerésző kb 15 ernyőt. Egy nagy völgy átsiklás közepén épp rádiózgattam Bécinek, hogy ezek a helyiek már megint elmentek, mert míg mi tekerésztünk, addig ők alacsonyan rácsúsztak a hegyre és persze emelte őket. Ezt lenne nagyon jó tudni, hogy hol kell megállni és tekerni, illetve hol lehet alacsonyan végiglejtőzni a hegyet. Végül szerencsére a gerinc elején belefutottunk egy stabil 6 méterbe (ez az átlagoló volt), onnan felhőúton végig a starthelyig, majd rá a pontra. Itt kiszúrtam egy keselyűt, aminek hála szinte a legmagasabbról, 3250ről indultam a tó fölé. Egy siklás, majd visszafelé egyenesen az utolsó pontra helyezkedtem, míg az eleje meg kellett hogy álljon a gerincen még magasságot gyűjteni. Mikor 70 felett haladtam trimmen sejtettem h a célig nehéz utunk lesz vissza, de menni kellett. Némi magassággyűjtés után meglett a pont, majd mivel ment mindenki elindultam én is a célba. Nagyon feszkós út volt, padló gázon se mentem néhol 20-25nél többet és végig azt hittem nem érem el a gól vonalat, ezért óvatoskodtam az emelésekben, így megelőztek páran akik magasabbról érkeztek. Ezzel együtt az utolsó méterekig taposva a gázt beértem, mint azóta kiderült 13adikként. Leszálláskor még 10ben voltam, de a leading pontok miatt megelőztek páran. Árpi nem sokkal az uccsó pont előtt, Béci meg 400 méterre a céltól szállt le..nagyon megérdemelte volna a beérést az öreg magus xc-vel.

 Mondanom se kell nagyon elégedett és boldog vagyok, ebben a mezőnyben bármikor elfogadnám ezt az eredményt. Nagy meglepetés volt hogy nem volt 30-40 ernyő előttem látótávolságon kívül, mivel eddig a versenycuccok rendszerint elhúztak. A helyezéseken látszik hogy most is nagyjából azok az arcok vannak elől mint eddig, de lényegesen kevesebb (esetemben 6 perces) előnnyel verték csak be a célba. Hiába, homogénebb a mezőny hasonló ernyőkkel. Meglátjuk milyenek lesznek a következő napok, jó lenne nagyobb hibázás nélkül végigrepülni a versenyt!

Tracklog ITT

Eredmények ITT

A versenyt pedig a hivatalos honlapról lehet élőben követni.

5 megjegyzés:

Turan írta...

Szép volt Máté, csak így tovább! Ezek szerint jól láttam a live-tracken, hogy majdnem üres a leszálló :) Majd írd meg a holnapiban, hogy mi lett a holland haveroddal.

Balazs írta...

Bika! Csak igy tovabb!!

Névtelen írta...

Szép volt, szép volt! Gratula és hajrá Mindenkinek!

horák gyula írta...

Gratula Máté,Tied a franciaágy ma,szurkolok Nektek és a többieknek is sok sikert,Te pedig zuzzad le a mezönyt:hajrá.
üdv a csapatnak hgyuszi

nm írta...

Köszi mindenkinek, jól esik h szorítotok nekünk, igyekszünk!

Májky: Holland csóka kb 80% gyorsítón kapott egy frontot a semmiből, befűződött és be is tekeredett párszor, szóval nem volt választása. De simán beszállt fák közé aztán leszedték, másnap már repült.