Elő EB St André - Day 6

Éjszaka majd meg fagytunk nyitott ablaknál, reggel pedig verőfényes kék égre ébredtünk. Ehhez sem kell nagy gradiens mágusnak lenni, hogy tudja az ember jót jelent. Szerencsére még szél sem nagyon volt, csak később északi irányra ígértek ÉNYias szelet. A feladat 74km lett, gyakorlatilag egy hurok északi irányba és vissza. Mint kiderült, rengeteg opció volt az egész feladat során, lehetett egyenesen menni völgyek felett, de ide gyengébb kondíciókat jeleztek, vagy kicsit jobbosan a hegyek felett. A harmadik opcióról csak úgy beszéltek mint a „student route”, meg is mondták ha erre mész és lerohadsz akkor nem biztos hogy versenyezned kéne :-) , de ez meg ugye még nagyobb kerülő út volt.

A pylonra várakozás a szemközti hegyen ment, negyed órán át mást sem csináltam csak próbáltam nem beleemelkedni a felhőbe (ami ugye büntit von maga után ha valaki mégis megteszi).Itt a Milánnak volt egy freestyle mutatványa, hullott pár száz métert, de utána szépen összeszedte magát a startig. Nem a legjobb helyről, nem is nagyon hátulról vágtam neki az elejének, de mire a kopasz hegyre értünk már 1km-el odébb volt az eleje. Sajnos a neheze innen következett, tagolt, alacsonyabb hegyekkel tarkított alacsonyabb vidék, nem ígért túl sok jót. Némi küzdés után megközelítettem 3-4kmre a fordulópontot, és itt elkövettem egy nagy hibát. Ahelyett hogy maradtam volna a 2 méterben, gondoltam most be tudom fogni az elejét és besiklottam alájuk. Nekem már semmi nem volt ott, míg ők elég magasan voltak hogy ráinduljanak a pontra. Hülye fejemmel nem fordultam vissza a tutiba, gondoltam az nagyon nagy időveszteség, így mentem én is utánuk. Mire megcsináltam, már teljesen esélytelen volt visszamenni, egy pici hegyet sütött a nap, azt kezdtem lejtőzni. Nagyon lassan, sodródva küzdelmesen kitekertem 2400 környékére (ami ma magasnak számított), majd egy hosszú gyorsítózós szakasz után visszakerültem a kurzusra, ahol legalább volt pár ernyő, végre nem egyedül kellett tovább mennem (ami itt helyismeret nélkül nagyon meglassít). Sajnos ez a mutatványom 20-25 percet biztosan igénybe vett, így innentől a tisztes beérésre törekedtem, a jó eredmény már elúszott.

Beértem Bécit is menet közben, egy 10m/s-al fölestünk, (itt némi bebambulás után majdnem koccantunk is), aztán együtt toltuk tovább. Sajnos egy nagy lee oldali gyorsítózásban elvérzett Béla is és leszállt, innentől már csak Árpi volt előtte, a többiek is földön álltak már. Ezután megint egy hiba következett, örültem h megelőztem pár embert, ezért viszonylag kis magasságon besiklottam a nagy kopasz hegy oldalára, mivel eddig mindig működött. Most csak azt nem vettem figyelembe, hogy 20 perce felhőárnyékban van, azért nem is dolgozott.. Nehézkes kitekerés után már felhőről felhőre ugrálva csináltam meg a B04es pontot, ahonnan szinte egyből toltuk az utolsóra, ami ugyanaz volt mint a második feladatban. A leszálló felett repülve elég nyilvánvaló volt, hogy két ember van csak előttem: boldog és boldogtalan.. Árpi sajnos elszámolta az utolsó fordulópontot, 30 méter híja volt hogy beérjen előttem kb 5 percel, de nem jött össze. Így maradtam magyarok közül egyedül a célban, de az 58adik helyemmel nem mondhatnám hogy elégedett lennék. Ha azt a fél órát nem cseszem el jobban nézne ki hogy nem háromnegyed órát kaptam az elsőtől, de legalább nem nulláztam a napot. Összetettben „csak” a 18adik helyig csúsztam vissza, amit a verseny elején bármikor aláírtam volna, de így hogy pár napig a tizediket birtokoltam más a fekvése.
Remélem holnap még lehet ezen javítani, sajnos a meteo erős szelet és felhőt is ígér, én még azért nem írom le.

A közös grillparti ma este van, mivel holnap sokan indulnak haza a task után. Egy utolsó post-al még remélhetőleg jelentkezem, köszönöm mindenkinek aki szorít nekünk!

Tracklog ITT

4 megjegyzés:

zale írta...

Jól nyomod Máté!

Itt a serialban végre nem kell az ernyő teljesítménye miatt lemaradni és szívni a fogad.

Így tovább.

Névtelen írta...

Oké Máté!
Látom kibérelted a franciaágyat végig,ne keseregj csak nyomjad ezerrel jo ez amit csinálsz!! gondolj bele a többiek,hogy látják?? a saját szemszögükböl.Nem rossz az a 18.hely ebben a mezönyben csak tarsd meg most már.
Remélem ma jo napotok volt és jo utat haza mindenkinek.
ui:és ne felejts ujbol irni!!!

horákgyuszi írta...

horákgyuszi voltam az elöbb! bocsi

nm írta...

Köszi a biztatást, végül törölték az utolsó napot, de egy cseppet sem vagyok elégedetlen a 18ik hellyel. Végre egy verseny ahol úgy érzem beérett valami az előzőek tapasztalatából, mindenesetre mindig van hova javulni, de ez a szép benne :)