Krusevo Open, Macedonia

Hosszú út után tegnap megérkeztünk Krusevoba, de csak ma reggel, világosban láttam meg milyen szép helyen vagyunk. Ezer méter felett, egy szurdokban fekszik város (ahol a jelek szerint több élet van mint a legtöbb ernyős porfészekben), a starthely pedig itt van 5 percre autóval, jó adottságok :)

Mára elég gyenge időt jósoltak, délies semmi széllel. A felhőkép elég hamar jól nézett ki, amire kiírtak egy 64km-es feladatot, cikcakkban a gerinc és a völgy fölött. A cél kint volt a síkságon, és nekem újdonságként nem 400m-es cilinderrel kellett megcsinálni, hanem egy gólvonalat kellett átrepülni. Mivel nem volt szél tartottam az elhúzódó startoktól, ezért viszonylag hamar elindultam, hogy ne ezen múljon. Olyan jól sikerült, hogy pár perc múlva a felhők mellett tekertem már fölfele, majd elindultam kirándulni, mivel rengeteg időm volt és nagyon jónak tűnt az idő. Ennek szokás szerint az lett a vége, hogy jó alacsonyra kerültem, és utána már nem találtam rendes liftet. Az első fordulópont balra a gerincen volt cca 6.5km-re, majd ezt viszonylag alacsonyról megcsinálva a síkság kezdeténél girheskedtünk Bécivel, míg az élboly hátul, bent a hegyek felett az űrbe kitekert és eltűnt előlünk.

Megint nagyon óvatosra akartam venni az első napot, de akárhogy ügyeskedtem egyre lejjebb kerültem. Olyannyira, hogy kétségbeesésemben már az úttól eltávolodva, a puszta felett siklottam hátha elérem azt a gyengét amivel előtte ott vki megmenekült. Végül talajtól kb 100 méterre megtaláltuk egy másik sráccal, és némi kínlódás után újra visszakerültem a versenybe. Milán is ugyanígy járt, de innen legalább együtt repültünk. Pár km után sikerült Béciéket is beérni, így trióban csináltuk meg a síkság túloldalán lévő pontot. A következő és utolsó cél előtti pont is viszonylag könnyen megvolt, ami után Képes Petivel is összefutottunk. Ekkorra az eleje már régen bent volt (közülünk Galambos Laci verte be elsőként, nagyon jó helyen), de hallottuk h nehéz lesz, nagy leáramlások vannak a cél felé menet.

Bélával 10,5km-re voltunk a céltól, mikor én a biztonságra játszva rátekertem bőven, és amint 6os siklószámot írt a garmin, a másik műszer szerint pedig 500m-el érnék be a célba, elindultunk. Jöttek a többiek is, majd ment a gyorsítózás a célig. Azaz ment volna, de csippanás nélkül, ellenben durva merülés közepette, a végéig izgulva nem értem el a szépen kirakott vonalat, előtte 100m-el szálltam le, seggel a paprikaföldbe, az utolsó méterig küzdve. Aki nem lenne ismerős a szabályokkal: ez annyit jelent, h a távolságért megkapom a pontokat, de az utolsó ember is aki rendesen beér a célba, akár egy órával utánam, az is megelőz.. Sajnos ugyanez a sors jutott Képesnek és Milánnak is, de amúgy meg külön öröm h végülis minden magyar célban volt.

Update: Milán megnézte az eredményeket, annyira elhúzott a legeleje hogy alig lesz pontkülönbség, mégsem szívtunk akkorát mint lehetett volna. Holnap mindenesetre igyekszünk javítani a helyezéseken, biztatást, kiröhögést, bármilyen véleményt szívesen veszek én is kommentekben!

A repülés tracklogja elérhető ITT.

0 megjegyzés: