Krusevo Open, Macedonia Day 2

Hasonló, az előző napinál picit gyengébb előrejelzéssel indultunk neki a mai napnak. Az már korán látszott, hogy nagyrészt felhők nélküli repülés lesz, de néhol 3200ig felmenő alappal nem tűnt nagy problémának.

Feladatnak kiírtak egy 66km körüli szabályos fai háromszöget. Első pont jobbra a gerinc mentén, ennek volt egy 19km-es entry cilindere, azaz ebbe kellett belépni miután elkezdődött a verseny. Utána átvágás a síkság felett majdnem Prilep városáig, ahol megint voltak hegyek, majd vissza a síkság felett Krusevo aljába, a célba. 

Ma is elsőnek startoltam hazánk fiai közül, sokan kivártak mert nem volt egyértelmű az idő, de szerencsére egyből egy 4 méterrel felestem 3000 méterre. Most azon voltam, hogy a tegnapiból tanulva mindenképp az élbollyal maradjak, ami úgy tűnt sikerül is, szépen közelítettük a pylont fent az űrben. Valahogy pont siklás közben hallottam rádión Monostori Attit amint bemondta, hogy beesett a starthely alatt a fák közé, de semmi baja sincsen. Mivel a szervezők nem hallották elkezdtem berádiózgatni én is, majd mire ezzel végeztem észrevetttem hogy a bolyom megállt kb fél km-re mögöttem tekerni, és kitekertek a világűrbe.. Én egyedül maradtam, ezért el kellett indulnom vissza, és majd 2km-re az ideális pozíciótól újra nekiálltam emelkedni, de se időm, se jó emelésem nem nagyon volt. (ez alatt egy másik boly a starthely felett is kilőtte magát, mint kiderült ebben volt Milán is). Itt még Budai Peti is ott volt mellettem, de kb 5km után gyakorlatilag teljesen egyedül maradtam, ami nagyon meglassított. Meg kellett minden gyengét tekerni, nem volt nagyon festék körülöttem, és már olyan magasra sem tudtam felmenni mint a legelején. Én még 8km-re voltam az első ponttól, mikor hallottam Milánt hogy ő már 7el utána van.. ettől kicsit elment a kedvem, de próbáltam a biztos beérésre koncentrálni, ami ebben a gyenge kékségben nem tűnt egyszerűnek.

A második ponthoz érve nagyon alacsonyra kerültem, pár méteren siklottam egy kisebb sziklás púpra ahonnan szerencsére elszakadt vmi, így a töredezett 0.5ben újra kiemelkedtem majdnem 2000ig. Itt már nagyon kezdett behalni az idő, sajnos annak ellenére hogy a szervezők szerint 5 körül kellett volna a legerősebbnek lennie, pár ernyővel szétszóródva a 0.1eket tekertük kétségbeesésünkben. Végül festék híján 12km-re a céltól leszálltam, majd csatlakoztak még páran hozzám a mögöttem jövők közül. Egy 20 percre, fél órára rá megjött egy boly Képessel, ők jól segítették egymást meg okosan tolták és beértek, Bécivel együtt aki pedig más utat választott Prileptől.

A sorrend ma Milán, Béci, Képes, mi többiek az utolsó száron szétszóródva szálltunk le (36an vannak összesen a célban). Sajnos ezzel megint elúszni látszik egy vállalható eredmény, de jó eséllyel még két érvényes napunk lesz, így javítani mindig lehet.

Tracklog ITT.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszi a beszámolót, a Béci úgyis hallgatásba vonult :) Jó olvasni a versenyről, te meg ne add fel, van még idő javítani. Hajrá!

Iváncsó Sanyi

nm írta...

Köszi így utólag is a szurkolást, azóta Bélánk is magához tért és írogat, reméljük majd a következő versenyről is!