Krusevo Open, Macedonia Day 6

Uccsó versenynaphoz érkeztünk, mivel  jó időt jósoltak nagy tervekkel mentünk fel a starthelyre. Szél nem volt sok, így arra számítottunk kiírnak egy rövid feladatot cikkcakkban, hogy ne tartson sokáig a visszaszállítás és időben meg tudják tartani a díjátadót. A jobbra balra jobbra cikkcakk be is jött, ellenben nem szaroztak és egy 75km-es feladatot tűztek ki.

Goran a briefingen úgy fogalmazott, hogy az eleje "tactical task" lesz, majd közölte, hogy ez szabad fordításban "shitty"-nek is hívják, ugyanis elég lassan induló, gyenge kondíciókra lehetett számítani, több inverzióval. Ez sajnos még jobban bejött mint gondoltuk, már a pylon előtt kitekerni sem nagyon lehetett, pár száz méterért küzdöttünk. Azért valahogy sikerült 2000 környékére jutni, majd itt a fent lévő mezőny ketté vált. Voltak akik előrementek a Krusevo feletti fennsíkra (Milán is velük ment), míg mi Bécivel és Képessel maradtunk a másik bolyban. Mint utólag kiderült, megint Milán döntött jól, ők gyakrlatilag pár tekeréssel egy siklásból megcsinálták az első pontot a starthelytől balra, mi meg gyengéket tekerészve csiga lassúsággal haladtunk. Innen a következő pont a gerinc túloldalán volt, gyök kettővel meg is lett de ekkor elvesztettem Képest szem elől, csak Bécivel meg pár másik arccal maradtunk. Mire megint visszasiklottunk a starthely alá (ugyanis a következő pont megint abban az irányban volt), már erősen lerohadás gyanús helyzetben voltunk (ekkor Milán már nagyon elől járt). Nagy nehezen kitekertünk 1600ig, ekkor Béci elindult ki a hegy elé a kis dombokra, hátha ott jobban adja. Mire én is kiemelkedtem már nem tűnt annyira jó ötletnek, így két ernyő társaságában inkább maradtam a hegy közelében és rámentem a pontra. 

Némi küszködéssel kitekertünk, majd szétválva elindultunk a cél előtti utolsó pontra, ami kint volt teljesen a síkságon. Ekkorra sajnos Béci már a földön volt, majd Milán is bejelentkezett, hogy megcsinálta a pontot amire én tartottam, de utána le is szállt 12 km-re a céltól. Egyedül a nagy kékségben, ebben a harmat gyenge időben, ilyen késő délután nem sok esélyét láttam, de taknyon csúszva csak elértem, és a mezőnyből majdnemhogy utolsóként leszálltam. Mire összepakoltam ott is voltak értem, ilyen gyorsan se ment eddig a visszaszállítás. A buszon kiszakértettük Milánnal, hogy ő kb 1km-el többet repült, így magyarok közül ő nyerte a napot, ismét övé lett a franciaágy :) (lásd Béci blogját)

Mint utóbb kiderült, kb 15en tolták be a célba, magyarok közül sajnos senki, de igen nehéz feladat volt. Még ezzel a cél előtti lerohadással is vagy 10 helyet javítottam, így az overall végeredmény (125 fős mezőnyből) magyar részről valami ilyesmi: Béci 34, én 39, Képes 42, Milán 50, Budai Peti 51,.... (A többiekre sajnos így most nem emlékszem, eredmények egyelőre nincsenek fent, frissítem amint elérhetőek lesznek.)
Jól jellemzi a szlovén versenysportot és utánpótlást, hogy csapatversenyben még a ZS csapatuk is megelőzött minket, az öt fős keretünk 3 task után még hatodik volt..

A díjátadóra a városka főterén került sor, zenés táncos mulatság keretében, főszerepben Urban Valic-al és még sok szlovénnel. Ismét megérdemeltem vitték a pálmát, képben voltak amikor sokunknak lövése sem volt mit kellene csinálni. Záró akkordként megettünk egy konda malacot ropogósra sütve, némi borral (ki sörrel) meglocsolgatva. Azt kell mondjam a szervezők nagyon jól vizsgáztak, remek verseny volt!!
Részemről a 40en belüli eredmény végülis vállalható, de ha 30ba belefértem volna azzal lennék igazán elégedett. Nézhetem azt is, hogy szériában kb 75 emberből 7-ik lettem, de ez nem változtat a tényen hogy nagyon sokat van még mit tanulni. Szerencsére ebből nem nagyon lehet kiörögedni, így mindig van esély fejlődni. Amíg pedig a fejlődés arról szól h jó társaságban, szuper helyeken repülünk és közben jól érezzük magunkat nem látok okot csalódottságra :)

Részletes eredményekért klikk IDE (amint elérhetőek lesznek).
A repülés tracklogja elérhető ITT.

A Raska Openre tovább utazó magyar csapatnak pedig a legjobbakat kívánom, a fejleményekről majd Bélánk tudósít!

0 megjegyzés: