Most már szokásomhoz híven megfogadtam, hogy nem megyek egyéni hirtelen jött ötletek alapján külön utakon hanem megpróbálok végig bolyozni. Itt ez különösen fontos taktikának bizonyult, ugyanis annyira összetett, tagolt a hely, hogy a helyismeret óriási előnyt jelent. Tegnap még Ruud a holland nagykártya aki már rengeteget repült itt, a térképen végigmutogatta, hogy hol bika 8as, hol csak közepes termik VAN. Nem „szokott lenni”, hanem biztosra lehet menni ha süt a nap…
Ablak után egy órával indult is a verseny, eléggé az elején startolva volt időnk helyezkedni a szemközti gerincen lévő cilinderre. Gyakorlatilag folyamatosan emelkedett az egész mezőny 2600 fölé, ahonnan megindult a taktikázás. Próbáltam csapatban maradni, de a sok keresgélés eredményeként végül pár ernyővel (köztük Ruud-al) délies irányra oldalaztunk, onnan vágtunk neki a feladatnak. A hely erősségét jól jelezte hogy végignéztem a fent említett arcot szép ívesen mentőernyőt dobni, de sokat nem agyalhattam a dolgon, már estem is felfele 5el.
Itt azt hittem jól elbénáztuk a startot megint, de mint kiderült nem szakadtam le nagyon az elejétől, pár km után „csak” 500 méterrel voltak a fejem felett. Itt egy völgy átsiklás után sajnos rosszul jött ki a lépés, a felettem lévők még visszasiklottak egy vonulat felett, de nekünk láthatóan nem ment volna. Ekkor én szerencsésebb helyzetben, hátulról látva hogy sokan a lee oldalra értek be (Gyuri és Milán is sajnos itt vérzett el) inkább lefordultam és tizenpáran bementünk hátrafelé a tutinak ígért helyre. Mondanom sem kell ott volt aminek lennie kellett :) Innen a következő (B14es) pontra csak nyomni kellett a parkettát meg megállni ha 3nál jobban emelt. Tóni sajnos még korábban beszállt egy levendulás meredek hegyoldalra, mivel kikötődött a féke (?!?!). (hozzáteszem csak este vadásztuk össze Gyurival :)
Az utolsó előtti fordulópont (B15) egészen a tó közepe felett volt (illetve a 20km-es cilinder, mivel a pont még messzebb). Ekkor kezdtem el nézegetni, hogy vajon hol járhat az élboly. Akárhogy sasoltam nem láttam, csak a pár km-el előttem tekerésző kb 15 ernyőt. Egy nagy völgy átsiklás közepén épp rádiózgattam Bécinek, hogy ezek a helyiek már megint elmentek, mert míg mi tekerésztünk, addig ők alacsonyan rácsúsztak a hegyre és persze emelte őket. Ezt lenne nagyon jó tudni, hogy hol kell megállni és tekerni, illetve hol lehet alacsonyan végiglejtőzni a hegyet. Végül szerencsére a gerinc elején belefutottunk egy stabil 6 méterbe (ez az átlagoló volt), onnan felhőúton végig a starthelyig, majd rá a pontra. Itt kiszúrtam egy keselyűt, aminek hála szinte a legmagasabbról, 3250ről indultam a tó fölé. Egy siklás, majd visszafelé egyenesen az utolsó pontra helyezkedtem, míg az eleje meg kellett hogy álljon a gerincen még magasságot gyűjteni. Mikor 70 felett haladtam trimmen sejtettem h a célig nehéz utunk lesz vissza, de menni kellett. Némi magassággyűjtés után meglett a pont, majd mivel ment mindenki elindultam én is a célba. Nagyon feszkós út volt, padló gázon se mentem néhol 20-25nél többet és végig azt hittem nem érem el a gól vonalat, ezért óvatoskodtam az emelésekben, így megelőztek páran akik magasabbról érkeztek. Ezzel együtt az utolsó méterekig taposva a gázt beértem, mint azóta kiderült 13adikként. Leszálláskor még 10ben voltam, de a leading pontok miatt megelőztek páran. Árpi nem sokkal az uccsó pont előtt, Béci meg 400 méterre a céltól szállt le..nagyon megérdemelte volna a beérést az öreg magus xc-vel.
Mondanom se kell nagyon elégedett és boldog vagyok, ebben a mezőnyben bármikor elfogadnám ezt az eredményt. Nagy meglepetés volt hogy nem volt 30-40 ernyő előttem látótávolságon kívül, mivel eddig a versenycuccok rendszerint elhúztak. A helyezéseken látszik hogy most is nagyjából azok az arcok vannak elől mint eddig, de lényegesen kevesebb (esetemben 6 perces) előnnyel verték csak be a célba. Hiába, homogénebb a mezőny hasonló ernyőkkel. Meglátjuk milyenek lesznek a következő napok, jó lenne nagyobb hibázás nélkül végigrepülni a versenyt!
Tracklog ITT
Eredmények ITT
A versenyt pedig a hivatalos honlapról lehet élőben követni.
5 megjegyzés:
Szép volt Máté, csak így tovább! Ezek szerint jól láttam a live-tracken, hogy majdnem üres a leszálló :) Majd írd meg a holnapiban, hogy mi lett a holland haveroddal.
Bika! Csak igy tovabb!!
Szép volt, szép volt! Gratula és hajrá Mindenkinek!
Gratula Máté,Tied a franciaágy ma,szurkolok Nektek és a többieknek is sok sikert,Te pedig zuzzad le a mezönyt:hajrá.
üdv a csapatnak hgyuszi
Köszi mindenkinek, jól esik h szorítotok nekünk, igyekszünk!
Májky: Holland csóka kb 80% gyorsítón kapott egy frontot a semmiből, befűződött és be is tekeredett párszor, szóval nem volt választása. De simán beszállt fák közé aztán leszedték, másnap már repült.
Megjegyzés küldése