
Mára
kevésbé jó, de
még repülhető időnk lett. A szél helyenként 20-25kmh, illetve időnként beúszó
altocumulusok rontották esélyeinket. A feladat a környéken egy 70+os cikkcakk,
megint jó nagy cilinderekkel, amit azért erőltetnek hogy több megoldás közül is
választhassunk, több legyen a stratégiának a szerepe.
Én se nagyon jó, se nem rossz pozícióból kaptam el a rajtot,
de rögtön az első pontnál nem találtunk semmit, az egész mezőny nagyon
alacsonyan indult vissza keresgélni. Tavaly ugyanilyen helyzetből lecurrant a
fél társaság én meg hátramentem kitekerni, de ez most a tuti lemaradást
jelentette volna, így menni kellett. Egy
gyengével nyertem pár száz métert, majd ott is hagytam, mert a hegy visszafelé
már szépen tartott mindenkit. Innentől mindig egy termikkel le voltam maradva
az élbolytól (akik a startnál legmagasabbról indultak), de nem látszott
elérhetetlennek behozni őket.

Sokszor kellett elindulnom alacsonyabbról, nagyon figyeltem
hol álljak meg tekerni (ha 3 alatt volt átlagban már kapkodtam a fejem hogy
erősebbet találjak vagy otthagyjam), de végül a táv felénél egy jó 6 m/s-al
sikerült bekatapultálnom magam az élboly közepébe. Ez egy EBn szerintem nagy
fegyvertény, hogy utol tudtam őket érni, így még nagyobb lelkesedéssel vágtam
neki a maradék távnak, ami ráadásul egyszerűnek is látszott. Egy nagy siklás
után megcsináltuk az utolsó előtti pontot ami egy völgy túloldalán volt.
Visszafele nem álltunk meg egy 1m/s-ban, mivel a hegyet ami előttünk volt
sütötte a nap, és a szélnek is rá kellett volna fújnia. Kellett volna, mivel
kiderült hogy párhuzamosan dudált a gerinccel.. Az élmezőny fele éppen hogy
átért a túloldalra, ahonnan egy termikkel bent voltak a célban, mi a másik
felével viszont lemosódtunk a völgybe nagy rázások közepette. Kicsit
elkenődtem, pláne a tegnapi nap után mikor ma is szinte zsebben volt egy 30
körüli beérés, de a buszokban amikkel visszamentünk olyan nevek voltak, hogy
semmi szégyellni valóm nincs. Ha ők is úgy gondolták működnie kell, akkor nem
csak az én helyismeretemmel volt baj.
Közülünk Milán, Béci és Laci hozta a kötelezőt, szépen
betolták a célba. Összetettben lecsúsztam a 66ik helyre, de még mindig nagyon bízom
benne hogy lesz ez jobb, gyakorlatilag minden nap tudtam az elejével menni.
Update: Az oldalsó menü sávba az ajánlott oldalak közé betettem egy linket a repülések tracklogjaihoz, aki kíváncsi a részletekre ott megtekintheti!
3 megjegyzés:
azt írják, még 2-3 érvényes nap lesz, azokon még simán visszajutsz egy harmincas helyre:)
A tracklogok linkje csak ígym űködik:
http://www.xcontest.org/world/en/pilots/detail:fader
Köszi, javítottam a linket!
Ha végre lehet repülni nem rajtam fog múlni :-)
Megjegyzés küldése